vineri, 15 aprilie 2016

Cum se vopsesc ouale in mod natural





De Pastele catolice am vopsit cele mai frumoase oua din viata mea de cand  vopsesc oua si asta pentru ca le-am vopsit cu coji de ceapa rosie. Pur si simplu uitasem ca bunicii nostrii vopseau ouale cu coji de ceapa, iar neavand si negasind vopsea de oua aici in Suedia, am recurs la aceasi metoda ca si pe vremurile indepartate. Am fost super fericita si incantata de reusita, am zis ca nu voi mai face altfel si nu voi mai folosi alte vopsele, care pe deasupra nu sunt nici naturale. Cu siguranta voi mai incerca si cu sfecla rosie si foi de varza rosie, sunt tare curioasa cum vor iesi dar pana atunci am sa fac  cu coji de ceapa galbena de Pastele ortodoxe.

Ingrediente pentru 15-20 de oua:

  • 1  1/2 l de apa
  • coji de ceapa rosie de la un kg de ceapa rosie
  • 2 linguri de otet
Mai aveti nevoie de :

  • ciorapi subtiri de culoarea piciorului sau albe
  • ata pentru legat
  • frunze de toate formele, iarba taiata marunt sau floricele
  • slaninuta / ulei pentru luciu
  
In primul rand degresati ouale cu putin detergent de vase si apa calduta.
Puneti circa un litru  si jumatate de apa si cojile de ceapa rosie  intr-un vas de inox si fierbeti 10 minute, pe urma adaugati cele doua linguri de otet.
Intre timp pregatiti ouale, puneti cate o frunza sau floricica si inveliti ouale in bucati de ciorapi subtiri si legati strans cu ata.
Asezati ouale cu grija in apa clocotita avand grija sa nu se sparga si apa sa fie deasupra sa se coloreze uniform si fierbeti circa 15 minute.






Dupa ce au fiert se scot cu grija si se pun pe servetele de hartie. Se indeparteaza ciorapul si frunza si se dau cu slaninuta pentru ca ouale noastre sa fie cat mai lucioase si frumoase.  
Au iesit niste oua visinii de toata frumusetea, am facut cu frunze si iarba taiata marunt.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu