luni, 26 octombrie 2015

Prajitura Fanta


Probabil este una dintre cele mai bune prajituri mancate de noi, cel putin asa spune Brigitta mea. Reteta este una usoara de pregatit si accesibila ca pret, eu am adaptat reteta in functie de ce am avut prin casa, nu dupa vreo reteta oarecare.


Ingrediente:

Blat:

  • 6 oua mari
  • 200 g zahar
  • 80 ml ulei
  • 2 linguri cu varf de cacao
  • 4 linguri cu varf de faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • sare
Crema de branza:

  • 500 g branza de vaci 
  • 200 g unt la temperatura camerei
  • 150 g zahar pudra
  • esenta de vanilie / seminte de vanilie  / zahar vanilat

Budinca de fanta:

  • 700 ml suc fanta
  • 2 linguri zahar
  • seminte de vanilie
  • 100 g amidon alimentar


  • In primul rand ne ocupam de blat, separam galbenusurile de albusuri. Se bat albusurile cu un praf de sare, apoi se adauga treptat zaharul. Se bate pana ce se obtine o bezea tare. Adaugam galbenusurile amestecate cu uleiul si se bate spuma pana ce isi mareste volumul.
  • Amestecam faina cu praful de copt si cacao, apoi adaugam treptat la bezeaua obtinuta. Se amesteca cu o paleta cu miscari lente de jos in sus pana ce incorporam toata faina. 
  • Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coace la 180 grade C pana ce trece testul scobitorii.
  • Pentru crema  scurgeti bine branza de vaci de apa inaite de a folosi la crema.  Depinde de calitatea branzei de vaci , si de continutul grasimii al acesteia. 
  • Untul se freaca bine  cu zaharul si vanilia apoi se adauga treptat branza. Daca o adaugati toata odata riscati sa se taie crema si mentionez inca odata, sa o scurgeti bine de apa inainte de a o folosi la crema.
  • Crema obtinuta se intinde pe blatul racit.
  • Pentru budinca de fanta, amestecati amidonul cu zaharul si turnati putin suc fanta apoi amestecati cu un tel sa nu se faca cocoloase , apoi turnati restul de suc si puneti la foc potrivit. Adaugati semintele din pastaia de vanilie si amestecati pana incepa sa se ingroase. Lasati sa se raceasca putin  ( sa fie calduta budinca ) apoi turnati peste crema de branza si nivelati.
  • Lasati prajitura la rece pentru cel putin 2 ore apoi portionati. 

Enjoy!!! Pofta dulce!!!
















2 comentarii:

  1. am mai citit despre ea Adela, dar nu am facut inca!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarul e ca am mai incercat sa fac o astfel de prajitura, dar am esuat. Poate cu reteta ta nu dau gres ca data trecuta. Oricum arata delicios!

    RăspundețiȘtergere