miercuri, 30 septembrie 2015

Spaghetti Bolognese








Nu incape nici o indoiala atunci cand vine vorba de paste, familia mea este cea mai fericita. Pastele bolognese sunt specific italienesti si a luat numele mai exact de la orasul Bologna. Pe parcursul timpului reteta a suferit mari modificari, carnea tocata de vita fiind inlocuita cu cea de pui, curcan sau porc, sau chiar amestec. Nu pot sa spun ca varianta mea este cea originala, dar am incercat sa ma apropii pe cat posibil, asadar va prezint varianta mea.


Ingredientepentru 4 persoane:


  • 2 linguri ulei de masline
  • 2 cepe mari tocate
  • 1 morcove mare razalit
  • 2-3 catei de usturoi
  • 1 kg carne tocata de vita ( sau porc amestecat cu vita)
  • 800 ml rosii pasate ( din conserva)
  • 200 ml vin alb ( cel mai bun ar fi rosu dar nu am avut)
  • 2 frunze de dafin
  • sare, piper proaspat rasnit
  •  800 g paste spaghetti ( fettucine, tagliatele)
  • parmesan ras pentru servit (optional )

  • Incingem uleiul de masline intr-o tigaie si adaugam ceapa tocata si usturoiul. Calim ceapa pana ce devine sticloasa apoi adaugam  morcuvul ras si lasam in continuare pe foc mediu pana ce se inmoaie  legumele.






  • Adaugam carnea si prajim alaturi de legume. 






  • Adaugam sare, piper negru proaspat rasnit, foile de dafin si turnam vinul sau apa daca nu aveti. Lasati sa fiarba pana ce isi lasa volumul la o treime .









  • Apoi turnam rosiile pasate din conserva si  lasam sa fiarba pana ce scade si se leaga sosul.






  • Fierbeti pastele in apa clocotita cu sare dupa instructiunile de pe ambalaj. Cand sunt gata se impart pe farfurii , adaugam din sosul bolognez si presaram parmesan ras si piper proaspat rasnit, optional.

Pofta buna!!!








Un comentariu:

  1. preferatele mele! fac sos mai mult si il tin in congelator si fac repede cand am chef!

    RăspundețiȘtergere