vineri, 9 mai 2014

Delicatese






Reteta de la aceasta prajitura este preluata de la Mirela, si va spun de acuma ca este o prajitura excelenta din punctul meu de vedere, asadar Mirela iti multumim din suflet pentru minunatiile de prajituri pe care le aveti.


Ingrediente:
Blat:

  • 4 oua
  • 4 linguri de zahar
  • 4 linguri ulei
  • 4 linguri apa fiarta
  • 4 linguri faina
  • 1 linguri de cacao
  • 1 lingurita praf de copt

Crema 1: 


  • 250 g nuci macinate
  • 150 ml lapte
  • o esenta de rom
  • 250 g zahar pudra

Crema 2:

  • 4 oua mici sau 2 mari
  • 9 linguri de zahar
  • 2 linguri cacao
  • 250 g unt
  • deasupra presaram 2 linguri rase de nuca macinata sau ciocolata razuita





  • Intr-un castron inalt mixam albusurile  cu un praf de sare , apoi adaugam zaharul treptat  si mixam pana ce obtinem o spuma tare.
  • Pe urma adaugam galbenusurile pe rand, turnam uleiul treptat si apa fiarta treptat, pe urma adaugam faina amestecata cu praful de copt si cacao cernuta.



  • Compozitia obtinuta o turnam intr-o tava tapetata cu hartie de copt de dimensiunea 22/36 si coacem in cuptorul preincalzit  pana ce se coace. 
  • Pe urma scoatem blatul din tava si lasam sa se raceasca.
  • Intre timp pregatim cremele, punem laptele sa se infierbante, nuca o amestecam cu zaharul pudra , apoi  incorporam nuca si lasam sa dea intr-un clocot. Practic oparim nuca , pe urma luam de pe foc si adaugam esenta de rom, lasam sa se raceasca.




  • Turmam crema de nuca peste blatul racit si dam la rece.



  • Pregatim crema 2, punem intr-o cratita de inox ouale intregi, zaharul si cacao si asezam deasupra unei alte cratita plina cu apa fierbinte. Amestecam pana ce se ingroasa crema apoi o lasam la racit.




  • Mixam untul spuma, apoi adaugam din crema de oua racita, cate o lingura , pana ce incorporam toata crema de oua.




  • Intindem cu grija crema de cacao peste crema de nuca, nivelam si presaram nuca macinata sau ciocolata rasa.





Enjoy!!















6 comentarii:

  1. Faina prajitura asta si cred ca e buna de tot!

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci Paula, noua ne-a placut tare mult!! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ez ám a finomság!
    Le is csaptam rá:-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Blatul a iesit cu 2 cani de faina nicidecum cu 4 linguri,crema 1 a iesit cam lichida din cauza ca trebuia mai putin lapte nicidecum 150ml iar crema 3 e sirop......

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim nu stiu cum va iesit blatul cu doua cani de faina la 4 oua, pentru ca eu inca nu am auzita asa ceva, inseamna ca ati facut aluat, nu blat. Nu sunt eu experta, expertei dar din experienta mea, chiar atat stiu ca la un blat normal,vine o lingura de faina la un ou, se si vede in poze consistenta compozitiei si nu este nici decum lichida, sa adaugi doua cani de faina.
    Iar la crema de nuci am si specificat sa lasati sa dea intr-un clocot, asa se opareste nuca si nu iasa nicidecum lichida, am masurat toate cantitatile exact , si masor intodeauna sa nu existe neplaceri de genul. Inseamna ca, ceva nu ati procedat corect. ,, Iar crema 3 e sirop,, ce vreti sa spuneti cu asta, pentru ca nu am nici o crema 3. Aceasta reteta este preluata de aici http://miremirc.ro/ si eu la randul meu am pregatit reteta de la dansa cu mici modificari, dar nu am avut probleme de genul. Specific , inca nu am pregatit o reteta de la cineva sa nu iasa, daca se va intampla voi anunta. Sa aveti o zi buna!!! Imi pare rau ca nu am putut raspunde mai repede.

    RăspundețiȘtergere