duminică, 11 martie 2012

Tort de ciocolata cu crema de cocos


In weekendul acesta am fost mai libera si m-am gandit sa-mi tin promisiunea facuta fata de voi, adica , ca voi reveni cu un tort aniversar  pentru blogusorul meu :)
Va garantez ca este un tort delicioooos, asta daca va place ciocolata si nuca de cocos :) !!


Ingrediente:
Blat: 
8 oua
70 gr zahar pudra
5 linguri ulei
60 gr ciocolata amaruie
1 lingura smantana
2 linguri cacao
8 linguri de zahar
8 linguri  pline de faina
1 praf de copt

Crema;
2 oua
 100 gr zahar
200 ml lapte de cocos
80 gr nuca de cocos
200 l frisca
2  linguri zahar pudra
10 gr gelatina

Sirop:
100 ml apa
 2 linguri zahar
1/2 esenta de migdale

Ornat:
50 gr nuca de cocos
 1 lingurita  cacao


Sa ne apucam de treaba :) separam galbenusurile de albusuri. Mixam galbenusurile cu  zaharul pudra pana ce isi dubleaza volumul, apoi adaugam uleiul. Topim ciocolata cu smantana si adaugam la galbenusuri, adaugam cacao.  Mixam, apoi adaugam praful de copt  si o lingura de faina.
Batem albusurile cu cele  8 linguri de  zahar, pana ce devine o spuma tare.
Adaugam doua linguri de spuma la galbenusuri, amestecam cu o paleta de jos in sus si incorporam  3 linguri de faina, apoi iar amestecam doua linguri de spuma si incorporam 4 linguri de faina,  apoi amestecam restul de albusuri.  Daca amestecam toata faina odata, era prea tare aluatul ca sa putem incorpora albusurile spuma, de aceea am procedat asa. Turnam compozitia intr-o forma rotunda cu diametrul 30 si coacem in cuptorul incalzit pana trece testul scobitorii. Dupa ce s-a copt, se lasa la racit  si se taie in trei.






Pentru crema,  batem ouale  cu zaharul  pe baie de abur, pana ce se ingroasa, apoi adaugam laptele de cocos. Gelatina se hidrateaza in 3 linguri de apa, apoi se dizolva si se adauga la crema calduta.  Amestecam si lasam sa se raceasca, intre timp batem frisca cu doua linguri de zahar pudra.
Dupa ce s-a racit crema de oua, adaugam nuca de cocos si frisca batuta.






Pentru sirop se fierbe apa cu zaharul , se raceste si se adauga esenta de migdale
Pentru asamblare, se insiropeaza blaturile, crema se imparte in doua,  se scoate 2 linguri pentru ornat. ( blat insiropat crema, blat, crema, blat).  Se da la rece o ora, apoi se scoate, ungem cu crema si presaram cu nuca de cocos. Ca sa nu fie asa simplu am pudrat cu cacao,  floricele.









Pofta dulce!! Enjoy!!





















Tipsuri: Am folosit oua de casa, de acea este mai galbuie crema, daca folositi oua de comert, s-ar putea sa nu iasa crema mai galbena :)


24 de comentarii:

  1. O felie se poate?Minunat de frumos si bun .
    O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, se poate, cu cea mai mare placere!! O seara placuta!!

      Ștergere
  2. Si eu as vrea o bucatica de tort.Bun bun.

    RăspundețiȘtergere
  3. Doar ce am mancat ceva dulce, dar tot mi-e pofta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este intodeauna, putin loc si pentru altceva :) si dupa aceea nu stim cum sa scapam de kg :))! Pupicei!!

      Ștergere
  4. Delicios... vreun sfert de tort, cred ca mi-ar satisface gusturile... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos tort! si imi plac mult si pozele! pup

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca a fost foarte bun, yummy! Felicitari pentru realizare!

    RăspundețiȘtergere
  7. superb delicios si foarte frumos
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata superb iar de gust nici nu imi imaginez sa nu fie gustos.Servesc si eu o feliuta!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Tare bine arata!!De obicei torturile simple sunt cele mai gustoase,asa ca ma infrupt cu pofta dintr-o felie ;-) puup

    RăspundețiȘtergere